Servei
Arquitectura i rehabilitació
Servei per facilitar als ateneus suport i assessorament per la realització de tota mena d’obres.
Serveis que s’ofereixen
Assessorament
Servei gratüit d’assessorament personalitzat que pot ser presencial, telefònic o per internet.
Informes Tècnics dels Ateneus (ITA)
Servei gratuït per a realitzar un informe on podreu conèixer, de forma generalitzada, l’estat actual de l’entitat en matèria d’accessibilitat, contra incendis, instal·lacions elèctriques i climatització, per saber si compliu amb la normativa vigent i així poder fer les intervencions necessàries per donar compliment a la legislació vigent. I en tot cas, per arribar a disposar de la preceptiva llicència municipal d’activitat.
Projectes de legalització, millora i/o adaptació de les instal.lacions a la normativa vigent
Servei amb cost per legalitzar les instal·lacions actuals, adaptant o substituint les instal·lacions (electricitat, veu, dades, fontaneria, climatització, alarmes…) per la seva obsolescència, incorrecte funcionament, o per obligatorietat normativa.
Supervisió i control periòdic de manteniment
Servei amb cost per assegurar el compliment del pla de manteniment per part de les empreses contractades, proposant millores amb la finalitat d’optimitzar els recursos i costos tenint en compte el marc legal vigent.
Abast del servei: És necessari disposar del Pla de Manteniment abans d’encarregar el servei de supervisió i control periòdic del manteniment. Aquest servei inclou:
- Assessorament i representació de l’Entitat Federada en tasques de manteniment.
- Supervisió tècnica dels treballs a realitzar per les empreses contractades pel manteniment.
- Proposta i supervisió del pressupost anual de manteniment de l’edifici.
- Supervisió i control genèric del pla de manteniment de l’edifici amb les seves fases: preventiu, correctiu i conductiu.
- Racionalització del pressupost de manteniment promovent l’estalvi econòmic, energètic i la sostenibilitat.
- Servei d’assessorament permanent dels canvis normatius que afectin al Centre.
Eficiència Energètica
Servei amb cost per a la elaboració de certificats d’eficiència energètica i auditoria de eficiència energètica. Recomanacions per millorar l’eficiència energètica a les instal·lacions de les entitats.
Llicència d’obres
Servei amb cost per a la redacció de plecs de condicions per a la licitació d’obres i serveis i redacció dels contractes d’execució i serveis. Disposar de les eines bàsiques documentals per a poder licitar obres i/o serveis i, un cop adjudicats, la preparació del contracte d’execució d’obres o prestació de serveis, establint les clàusules necessàries per evitar problemes posteriors en l’abast de l’obra o servei, qualitat, costos i terminis.
Auditories de manteniment
Servei amb cost per avaluar l’estat de conservació dels elements constructius i el funcionament de les instal·lacions per a determinar la necessitat de modificar o implantar el pla de manteniment.
Aixecament de plànols
Servei amb cost per disposar, en format digital i imprès, de plànols i superfícies reals de l’estat actual amb la finalitat de poder dibuixar noves propostes de distribució per millores o reformes degudes a canvi d’usos, per a la presentació de plànols requerits pels Ajuntaments i altres organismes, per a taxacions i en general per a totes les actuacions necessàries que s’hagi d’intervenir a les entitats. Inclou presa de mesures “in situ” i digitalització en CAD de totes les plantes distribució.
Llicència d’activitats i adaptacions
Servei amb cost per legalitzacions i actuacions de millora i/o adaptació a normatives, amb la realització dels projectes, tramitació i seguiment de llicències, i coordinació i control de la seva execució. Legalitzar l’activitat de l’entitat aconseguint la llicència mediambiental davant l’Ajuntament o modificar l’existent.
Protocols d’emergència i autoprotecció
Servei amb cost per a la elaboració dels “Protocols d’Actuació en emergències” o “Plans d’Autoprotecció”, en funció de les característiques de l’entitat demandant (activitats que s’hi duen a terme, espai, àmbit territorial…). D’acord amb la legislació vigent, i de forma concreta en allò que es disposa en el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives (Decret 112/2010), a la Ordenança reguladora de les condicions de protecció contra incendis de Barcelona (ORCPI-08) i a la Llei 31/1995, de prevenció de Riscos Laborals, totes les activitats hauran de disposar, en funció de les seves característiques i superfície, d’un Protocol d’Actuació en Emergències o bé d’un Pla d’Autoprotecció. Abast del servei:
- Visita al centre i presa de dades.
- Actualització de plànols d’instal·lacions contra incendis.
- Preparació de nous plànols contra incendis i recorreguts d’actuació.
- Enviament per correu electrònic en format PDF del document complet.
Cal tenir en compte que: En funció del municipi on s’ubiqui l’ateneu, els treballs a dur a terme podran ser el d’un Pla d’autoprotecció o bé el d’un Protocol d’actuació en emergències. No inclou ni aixecament de plànols ni la conversió de plànols en format paper a format CAD. En el supòsit de que s’hagin de fer aquestes feines s’aplicaran els imports ja contemplats en el Conveni general.
Senyalística
Servei amb cost per millorar dels espais existents per adaptar-los a nous usos i serveis pels associats.
Qui dóna el servei?
Grup Idea
Empresa de serveis professionals d’arquitectura i enginyeria, especialitzada en arquitectura corporativa.
Edgar Malagón Arquitecte
Arquitecte amb llarga experiència que ofereix preus especials a les entitats federades.
5% de descompte per a entitats federades.