Servei

Ajuts, beques i premis

Servei d’informació de beques i premis de la FAC, així com d’assessorament i gestió dels ajuts disponibles pels ateneus federats.

Serveis que s’ofereixen

IMPULSA’T 2025 (PERÍODE DE SOL·LICITUD TANCAT)

Ajuts econòmics a la programació i als projectes dels ateneus federats

Ajuts IMPULSA’T, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Consulta les noves modalitats d’ajuts i sol·licita el suport econòmic per a la programació d’activitats i projectes fins el 26 de març!

IMPULSA’T – PROGRAMACIÓ CULTURAL

Aquesta modalitat ofereix suport econòmic als ateneus federats per facilitar la programació de tallers, conferències, exposicions i actuacions en viu durant el 2025.

*Recomanem valorar la possibilitat de reservar les despeses de caixets d’actuacions professionals per a la subvenció de programació estable – CLT082, que també es convocarà enguany.

*L’import de l’ajut Impulsa’t – Programació Cultural i les condicions de justificació es determinaran un cop resolta la sol·licitud de subvenció presentada per la FAC i acceptades per les entitats sol·licitants.

Ateneus federats que es comprometin a programar un mínim de 3 activitats a l’any.

Entre 400€ i 500€ (segons disponibilitat i ateneus participants).

Presentar factures i rebuts de l’any 2025 per el triple de l’ajut concedit. S’acceptaran despeses de personal, monitoratge, impremta, publicitat i lloguer de material.

Sol·licitud del 27 de febrer al 26 de març de 2025 / Justificació fins al 15 de novembre de 2025

Cal omplir AQUEST FORMULARI i enviar el document de la DECLARACIÓ RESPONSABLE a impulsat@ateneus.cat (teniu el document disponible al vostre espai privat del Gestió d’Entitats, a l’apartat DOCUMENTS). El document s’ha d’enviar signat en PDF, completant: Nom i NIF de l’entitat (pàgina 1), i Apartat DECLARACIÓ DE RÈGIM D’IVA, Localitat i Data (pàgina 2).

Contacteu amb nosaltres al 93 268 81 30 o escriviu a impulsat@ateneus.cat

IMPULSA’T – PROJECTES D’ATENEUS

Amb aquesta modalitat volem crear un sistema d’ajuts específics que permetin donar suport a projectes d’escala més petita, però amb un gran impacte en les activitats i la dinàmica dels ateneus.

LÍNIES DE SUPORT:

  • Recerca i documentació: Per projectes de recerca relacionats amb la història, el patrimoni o les activitats dels ateneus.
  • Comunicació associativa: Per projectes destinats a millorar la comunicació dels ateneus o a crear revistes pròpies.
  • Jove proposa! “Memorial Ricard Julià”: Per joves de 16 a 30 anys que presentin projectes dins d’un ateneu federat.
  • Foment de la cultura popular: Per la creació o manteniment de grups de cultura popular, l’organització de trobades i activitats…
  • Foment de la llengua catalana: Per projectes que promoguin l’ús, la difusió i la defensa de la llengua catalana.

Els ateneus federats. Els projectes seleccionats hauran de reconèixer el suport de la Federació d’Ateneus de Catalunya en totes les activitats i materials derivats afegint el logotip de la Federació.

30.000€ en total, a repartir entre totes les línies de forma variable segons la valoració de la comissió d’avaluació.

Caldrà presentar factures i rebuts de l’any 2025 i 2026 (segons el període d’execució del projecte) per el triple del valor de l’ajut concedit. S’acceptaran despeses de personal, monitoratge, impremta, publicitat i lloguer de material.

Sol·licitud del 27 de febrer al 26 de març de 2025 / Proposta del projecte de l’1 d’abril al 30 de maig / Justificació fins al 30 de novembre de 2025 (o fins al 30 de setembre de 2026 per projectes executats dins l’any 2026)

Cal omplir AQUEST FORMULARI i enviar el document de la DECLARACIÓ RESPONSABLE a impulsat@ateneus.cat (teniu el document disponible al vostre espai privat del Gestió d’Entitats, a l’apartat DOCUMENTS). El document s’ha d’enviar signat en PDF, completant: Nom i NIF de l’entitat (pàgina 1), i Apartat DECLARACIÓ DE RÈGIM D’IVA, Localitat i Data (pàgina 2). Si sou seleccionats caldrà enviar la proposta de projectes més detallada a través d’un formulari específic (de l’1 d’abril al 30 de maig).

Contacteu amb nosaltres al 93 268 81 30 o escriviu a impulsat@ateneus.cat

IMPULSA’T – CATÀLEG D’ACTIVITATS

Aquesta modalitat ofereix ajuts econòmics per a la contractació d’activitats incloses en el Catàleg d’Activitats de la Federació d’Ateneus de Catalunya, amb l’objectiu de facilitar la programació cultural dels ateneus federats. Els ajuts estan destinats a cobrir part del cost de les activitats seleccionades per les entitats per a actuacions, tallers, exposicions i altres propostes incloses en el Catàleg d’Activitats de la FAC. L’import de l’ajut varia segons cada activitat i es detalla dins del mateix Catàleg.

Tots els ateneus federats en podeu fer ús al llarg de l’any segons disponibilitat de les activitats al Catàleg d’Activitats, únicament heu d’entrar amb el vostre usuari a la part interna i fer la reserva. Us demanem, però, que si entre el 27 de febrer i el 26 de març ja sabeu que fareu o heu fet ús del catàleg ens informeu a través del formulari d’inscripció a l’ajut IMPULSA’T, millorant el funcionament de la subvenció.

Contacteu amb nosaltres al 93 268 81 30 o escriviu a comunicaciofac@ateneus.cat

BEQUES

PREMIS

Qui dóna el servei?

Federació d’Ateneus de Catalunya

Contacta

En enviar les meves dades, accepto que es posi en contacte amb mi